In de consumentenrubriek 'Van Klacht Naar Pluim' beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven of instellingen, die een klacht met succes hebben opgelost met een Pluim.

DJI drone

Rotterdammer Ronald Renting koopt op 6 augustus 2014 een DJI Phantom 2 Vision+ bij FOKA in Rotterdam. Renting betaalde 1.099 euro voor deze DJI drone. foka-webwinkel-dronesfoka-webwinkel-drones

Satellieten

Ronald beleeft echter erg weinig plezier aan zijn aankoop. Ronald vertelt: “De drone herkent geen satellieten en dat is toch echt een basisvoorwaarde voor een goede en veilige vlucht. Bovendien werkt de camera niet. Na de eerste testvlucht heb ik de drone weer snel ingepakt. Op 10 augustus 2014 heb ik deze bij FOKA aangeboden ter reparatie. Ruilen bleek helaas niet mogelijk.”

Retour

Op 7 oktober ontvangt Ronald zijn gerepareerde drone retour. Helaas blijken de problemen niet verholpen te zijn, dus biedt Ronald zijn zorgenkindje op 10 oktober opnieuw ter reparatie aan. Omdat hij zijn drone op 27 oktober nog steeds niet retour heeft, schakelt hij Metro's rubriek 'Van Klacht Naar Pluim' in. "Liefst wil ik mijn geld terug. Ik wil graag van deze aankoop af.", zegt Ronald.

Contact met Foka

Ons contact met FOKA verloopt constructief. Foka betreurt de gang van zaken en stelt het volgende voor: als de DJI Phantom 2 Vision+ van Ronald 7 november nog niet gerepareerd retour is van DJI Duitsland, stelt Foka een nieuw exemplaar beschikbaar.

Vergoeding

Op 7 november laat Foka weten dat DJI Duitsland de afgesproken deadline niet haalt, dus kan Ronald bij FOKA een nieuwe drone uitzoeken. Maandag 10 november besluiten Foka en Ronald in onderling overleg om de aankoop te annuleren. FOKA vergoedt Ronald 950 euro. Twee dagen later staat het bedrag op Ronald’s bankrekening. drones-foka-pluim-metro-nieuwsdrones-foka-pluim-metro-nieuws

Reactie FOKA

"FOKA betreurt het dat DJI de eerdere reparatie niet naar behoren heeft weten uit te voeren. Gelukkig is de heer Renting zo sportief geweest om ons de gelegenheid te geven tot een herkansing. Dit heeft uiteindelijk geleid tot het ongedaan maken van de aankoop. Dit omdat DJI de toegezegde reparatietermijn niet heeft nageleefd. De heer Renting mocht daar niet langer de dupe van worden."

Juryrapport

De door Ronald bij Foka gekochte drone voldeed niet aan zijn verwachtingen. FOKA anticipeerde hier gepast op. De door FOKA geboden vergoeding verdient een dikke Pluim, vindt ook Ronald.

0 Reacties

    Plaats een reactie